Tuntikuvaukset

Aavattaret

Aavattaret on vuonna 2013 perustettu tanssillisen voimistelun joukkue, jossa voimistelee noin 40 - 60-vuotiaita naisia. Ryhmä harjoittelee tavoitteellisesti kerran viikossa. Tarvittaessa pidetään ylimääräisiä treenejä. Ryhmä tähtää tulevalla kaudella Voimisteluliiton tanssillisen voimistelun kisoihin sekä Lumo-tapahtumiin.

Body Fit

Tunnilla keskitytään lihaskunnon harjoittamiseen syvempiä tukilihaksia unohtamatta. Lihaskuntoa monipuolisesti kehittävä tunti, joka koostuu helposta alkulämmittelystä, monipuolisesta lihaskuntoharjoittelusta ja palauttavasta loppuvenyttelystä.

Core Harmony

Tunti koostuu kahdesta osasta: keskivartalon lihasten vahvistamisesta monipuolisesti sekä kehonhuollosta. Molempiin osioihin käytetään 30 minuuttia.  Tunnilla et tarvitse kenkiä, oma jumppamatto mukaan.

Evita
(Ryhmä on täynnä.
Tiedustelut
040 545 2862)

Evita perustettiin vuonna 2013. Joukkueessa voimistelee 16 naista. Joukkue harjoittelee pääsääntöisesti kerran viikossa tavoitteellisesti. Joukkue tähtää tulevalla kaudella Suomen Voimisteluliiton tanssillisen voimistelun kilpailuihin. Ryhmä kilpailee Voimisteluliiton tanssillisen voimistelun kisoissa sekä Lumo-tapahtumissa.

Flow Gymnastics,
tanssillinen voimistelu

 

 

Flow Gymnastics on aikuisliikunnan muoto, joka perustuu tanssilliseen voimisteluun. Voimistelusta tutut, monipuoliset liikkeet on muokattu mukavaan ja mielenkiintoiseen muotoon haastetta unohtamatta. Keskivartalosta lähtevä, virtaava liiketekniikka kehittää tehokkaasti koko vartalon hallintaa ja rangan liikkuvuutta. Ryhti kohenee ja hartiaseutu rentoutuu. Jalkoihin tulee voimaa ja jäntevyyttä, sillä tunneilla liikutaan paljain jaloin. Flow Gymnastics -tunneilta saat esteettisiä elämyksiä ja liikunnan iloa.

Tunnilla on pianosäestys.

Hydrobic

 

Hydrobic on tehokasta ja virkistävää sekä nivelille ystävällistä liikuntaa vedessä musiikin tahdissa. Usein käytössä ovat myös erilaiset veteen sopivat välineet. Vedessä vaikuttavat toisilleen vastakkaiset maan vetovoima ja veden nostevoima. Ne tekevät vedessä liikkumisen kevyen tuntuiseksi, mutta todella tehokkaaksi. Hyväkuntoiselle vesi on haastava elementti. Aloittelijalle laji on turvallinen tapa aloittaa harjoittelu. Hydrobic on monipuolista liikuntaa kehon kaikille lihasryhmille. HydroBicissa paranevat hapenottokyky, lihaskunto ja vartalon hallinta.

Vinyasa Flow​

Dynaaminen joogatunti. Liikumme asanasta toiseen hengityksen rytmittämänä. Harjoitus kehittää liikkuvuutta, lihaskuntoa sekä tietoisuustaitoja.Tunnille tarvitset mukaan oman maton.

Yin-jooga

Rauhallinen ja rentouttava kehoa avaava harjoitus, jossa kussakin asanassa viivytään useita minuutteja. Meditaatio on osa harjoitusta.
Mukaan tarvitset lämpimät vaatteet sekä oman maton.

IKILIIKE:
Kumivannevoimistelu

Perusvoimistelua ja venyttelyä kumivanteen kanssa. Tunti on Ikiliike-tunti ja tarkoitettu erityisesti yli 60-vuotiaille.

Kuntojumppa

Sopii kaikille. Hyvää kuntoa ylläpitävää kokonaisvaltaista liikuntaa. Sisältää alkulämmittelyn, selkeät sarjat, lihaskuntoliikkeet lattialla ja venyttelyn. Taivallahden tiistain tunneilla on pianosäestys.

Muokkausjumppa

Tunnit sisältävät alkulämmittelyn, hapenottokykyä lisäävän osuuden, jonka voi tehdä rankasti tai kevyemmin ilman hyppyjä, koko kehon lihaskunto-osuuden sekä loppujäähdyttelyn ja venyttelyt.

Terveyskunnon kannalta suositellaan kaksi kertaa viikossa tapahtuvaa lihasvoimaharjoittelua. Toinen aikuisen naisen lihasvoimaharjoittelukerroista toteutuu tunnilla.

Niska-selkä-jumppa

Kevennetty versio muokkausjumpasta. Lihaskunto-osuus pidempi, erityisesti keskitytään hartiaseudun ja vartalon lihasten voimaan ja kestävyyteen.

Tanssillisen voimistelun treenitunti

Pääset harjoittelemaan ja syventämään tanssilliselle voimistelulle ominaista tekniikkaa – keskustaliikuntaa. Tunneilla harjoitetaan lisäksi tasapainoa, jalkatekniikka, hyppyjä ja venyvyyttä. Tunti on tarkoitettu kaikille tanssillisesta voimistelusta kiinnostuneille. Aikaisempaa kokemusta ei tarvitse olla.

IKILIIKE-Ikämoto

 

+60-vuotiaille kehonhallintaa, tasapainon harjoittamista ja siinä ohessa lihaskuntoa - naurua unohtamatta - välinein ja telinein sekä ilman.

 

 
HUOM!Ota oma voimistelumatto tunneille mukaan.